donderdag 12 september 2013

Flipping the Classroom in combinatie met de Taxonomie van Bloom

Onderstaande afbeelding geeft in drie fases weer hoe je onderwijs kan ontwerpen volgens de principes van Flipping the Classroom. In iedere fase staan andere doelen van de Taxonomie van Bloom centraal.
  1. Asynchroon - individueel: Hier krijg je de mogelijkheden aangereikt om als individuele student de leerinhoud te onthouden en begrijpen. Dit vindt volgens flipping the classroom plaats buiten de contacttijd op school, bijvoorbeeld door middel van filmpjes. In mijn ogen kunnen hier ook artikelen en boeken aangeboden worden.
  2. Synchroon - online groep: Hier krijg je de mogelijkheden aangereikt om als individuele student in contact te komen met andere studenten om de leerinhouden te analyseren en toe te passsen. Deze activiteiten kunnen door de docent gestuurd worden (aanbieden van taken, uitlokken van discussies of het maken van een quiz), maar dit kan ook student gestuurd zijn, doordat zij in een forum elkaar vragen stellen en beantwoorden. Deze fase vindt volgens flipping the classroom plaats buiten de contacttijd op school
  3. Synchroon - live class: Hier worden de mogelijkheden aangereikt om samen met medestudenten te werken aan casussen of projecten (creĆ«ren en evalueren). Dit vindt volgens flipping the classroom plaats binnen de contacttijd op school.Het zijn activiteiten waar je elkaar fysiek voor nodig hebt om een stap verder te komen in het leerproces. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten